التخطي إلى المحتوى
زينة المصرية تصف أحمد عز بـ”الدجاجة”
زينة وأحمد عز في شهر العسل [صورة مسربة]

وصفت الفنانة المصرية زينة أحمد عز بـ”الدجاجة” من خلال صورة نشرتها على حسابها الرسمي في موقع مشاركة الصور إنستجرام، حيث تستمر زينة بإتهام أحمد عز بانه أنجب ولدين منهما ولم يعترف بهم.

وقالت زينة في حسابها على إنستجرام: “معلش يعنى هاسأل سؤال عجيب شويه! هو الدجاجة كل شويه يقول لأي حد يكلمه ادعيلي!! طب تيجى إزاي؟! حد يفهمني؟! يعنى قبل كده كلم أم مريم وقالها ادعيلي يا حاجة، يعنى مثلاً الست دي هاتدعي تقول إيه؟”.

وأضافت زينة: ” روح يا ابني ربنا ينصرك على ولادك، ولا ربنا ينصر الباطل على الحق، ولا ربنا يساعدك ويقويك على ظلم ولادك يا ظالم، ولا ربنا يقدرك تظلم طفلين، ولا ربنا ينتقم من ولادك وأمهم، ولا ربنا ينصر الباطل والكذب على حق الله، ولا ربنا ينتقم من طفلين ملايكه علشان ظهروك على حقيقتك يا كذاب، ولا ربنا ينصر الكذب والظلم والتشهير فى كل الدنيا!! تفتكروا انتوا يدعوا لدجاجة بإيه مثلا؟ وتابعت “الحمد لله طبعا ربنا نصرنا عليه الحمد لله، بس كان نفسى أعرف هايدعوا يقولوا إيه”.

وصف زينة لأحمد عز بـ"الدجاجة" في إنستجرام
وصف زينة لأحمد عز بـ”الدجاجة” في إنستجرام

وكانت زينة قد رفعت العديد من القضايا ضد الفنان أحمد عز في المحاكم المصرية، تتهمه بأنه تزوجها “سراً” ونكر ذالك بعد إنجابها توأم، وقضت محكمة الأسرة المصرية بثبوت نسب توأم زينة لأحمد عز.