التخطي إلى المحتوى
دونالد ترامب يتعهد بإعادة السوريين إلى بلادهم إذا أنتخب رئيساً لأمريكا
Real estate mogul Donald Trump announces his bid for the presidency in the 2016 presidential race during an event at the Trump Tower on the Fifth Avenue in New York City on June 16, 2015. Trump, one of America's most flamboyant and outspoken billionaires, threw his hat into the race Tuesday for the White House, promising to make America great again. The 69-year-old long-shot candidate ridiculed the country's current crop of politicians and vowed to take on the growing might of China in a speech launching his run for the presidency in 2016. "I am officially running for president of the United States and we are going to make our country great again," he said from a podium bedecked in US flags at Trump Tower on New York's Fifth Avenue. The tycoon strode onto the stage after sailing down an escalator to the strains of "Rockin' In The Free World" by Canadian singer Neil Young after being introduced by daughter Ivanka. His announcement follows years of speculation that the man known to millions as the bouffant-haired host of American reality TV game show "The Apprentice" would one day enter politics. Trump identifies himself as a Republican, and has supported Republican candidates in the past. But in his announcement speech he did not explicitly say if he was running for the party's nomination or as an independent.AFP PHOTO/ KENA BETANCUR (Photo credit should read KENA BETANCUR/AFP/Getty Images)

تعهد المرشح الرئاسي الجمهوري دونالد ترامب بإعادة جميع اللاجئين السوريين الذي أستقبلتهم الولايات المتحده الأمريكية إلى ديارهم “سوريا” في حال أنتخابه كرئيساً للولايات المتحده الأمريكية، في كلمة ألقاها في نيوهامشير.

وقال المرشح الرئاسي والملياردير دونالد ترامب أنه من الممكن أن يكون من بين اللاجئين السوريين الذي ستسقبلهم أمريكا أعضاء في تنظيم داعش، مشيراً إلى أن أعضاء تنظيم داعش 200 ألف جندي، ويمكنهم أن يصلوا إلى أمريكا كجزء من اللاجئين.

وأستقبلت الولايات المتحده الأمريكية حتى الان مايقارب الـ1500 لاجئ سوري منذ بدء ظاهرة اللجوء الجماعية، وأعلنت أمريكا قد موافقتها على إستقبال 10.000 لاجئ سوري في العام المقبل 2016.

وكان المرشح الجمهوري لرئاسة الولايات المتحده الأمريكية دونالد ترامب قد طالب في مقابلة تلفزيونية أجراها مع قناة فوكس نيوز أن على الولايات المتحده الأمريكية إستقبال المزيد من السوريين.

وطالبت منافسته في سباق الرئاسة الأمريكية، هيلاري كلينون وزيرة الخارجية السابقه أن على أمريكا إستقبال المزيد من اللاجئين السوريين ورفع العدد المسموح به من 10.000 لاجئ إلى 65.000 لاجئ.

وينافس دونالد ترامب في سباق الترشح للرئاسة كلاً من: “هيلاري كلينتون – ليندسي جراهام – تيد كروز – ماركو روبيو – كارلي فيورينا – جورج باتاكي”.

التعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *